Nov 14, 2008

Assalamualaikum semua yang sudi singgah ke blog hamba....

topic ari ni writing........
hari ini bersamaan 14 Nov 2008 buat pertama kalinyer aku writing....bukan wrtiting thesis tapi writing kat blog page aku...my berry2 best friend kata yang aku takder bakat menulis...tapi lantak la ape org kata...aku tetap nak menulis...yang paling best skali...aku bercita-cita nak tulis novel. punyalah plot citer penuh dalam otak tapikan bila sampai depan komputer nak menulis terus minda aku jamm. sedey wooo... tapi takper...akan aku gagahi berusaha juga satu hari nanti. Lega sangat hari ni sebab aku dah settlekan paper untuk conference. setengah bulan aku writing paper tu . berasap2 otak aku perah tuk paper ni. Rasa berbesar hati dan bersyukur akhirnya aku dpt menyiapkan paper pertama aku selama study ni.

ooo kawan2ku...

hari ni aku sempat menonton sebahagian citer al-hidayah yang ditayangkan di TV3. aku terpanggil untuk berkongsi ngan kawan2 sedikit pengisisan yang aku dapat hari ni. tak banyak mana pun tapi yang penting ia terlekat di dalam hati.

syukur kepada Ilahi kita dianugerahkan sepasang mata untuk melihat alam ciptaannNya.. bayangkanlah jika Allah tarik nikmat tu....nauzubillah...ape yang terlintas dari hati kawan2 kalu melihatkan pelangi indah menghias langit, awan putih berarak damai, air terjun mengalir dari atas bukit, sungai yang mengalir tenang....huhu...damai rasanyer...pasti yang akan keluar dari mulut kita ialah perkataan waaaaaaaa....itula silapnya kita. cuba kita ubah perkataan waaaa itu kepada sepotong ayat dari surah al imran ayat 191 yang bermaksud: 'Tidaklah Engkau menjadikan benda-benda ini dengan sia-sia' dan seterusnya ucpkanlah Subhanallah...kan lebih bererti... barulah diri akan terasa lebih bersyukur...betul tak...sama2 la kita praktikkan lepas ni...

3 comments: